Randevu Hattı

Ağrıya yönelik uygulamalar

Ağrı bir rahatsızlık hissidir. Bu haliyle akla kötü bir his gibi gelse de aslında susuzluk, açlık veya korku hislerinden hiçbir farkı yoktur. Nasıl susuzluk bize su içmemiz gerektiğini, açlık bize yemek yememiz gerektiğini, korku bize dikkat etmemiz gerektiğini söylüyorsa ağrı da bize, bir problemin olduğunu ve birşeyler ters gittiğini söyler. Ağrı üzerine yıllardır çalışmış biri olarak aslında ağrı, merkezi sinir sistem kaynaklı ( nöropatik ) ağrı olmadığı sürece bize birşey anlatmaya çalışır. - yanlış pozisyonda çalışıyorsun - eklem olması gerektiği açıda değil - kasların zayıf - yumuşak dokularda hasar var - birşeyler ters gidiyor Bu açıdan bakarsak aslında ağrı iyi birşeydir. Bir uyarı mekanizmasıdır. Ağrı kesiciler ile ağrıyı baskılamak, lokomotor sistem için konuşmak gerekirse, bizim için problemi ötelemekten öteye gitmez. Beliniz mi ağrıyor? Problemin kaynağını bulup, yada yaşam stili veya beslenme alışkanlığınızın, strese karşı vücudunuzun verdiği tepkiyi kontrol etmeniz istenmekte olabilir. Yada iç organlarınızda olabilecek bir problemi işaret ediyor olabilir. Veya bir eklem doğru açıda çalışmıyordur ve başka bir ekleme yük bindiriyor olabilir. Veya bir kas kısalmış, zayıflamış ve bütün yükünü başka kaslara çektiriyor olabilir. Ağrıyı bir bütün olarak, vücudunuzun bir uyarı mekanizmasının parçası olarak düşünmek gerekir. Bu haliyle bakarsanız ağrıyı çözmek yerine altta yatan sebebe yoğunlaşmış olursunuz ve ağrı da kendiliğinden yok olu

Yorumlar (0)

Whatsapp Yaz!